We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Denk mee voor een veilig verkeer

Grijp je kans om mee te praten over de verkeersveiligheid in De Panne!

Beleidsdoelstelling meerjarenplan

2019

Voorstel plan gemeenteraad

September 2023

In voege treden verkeersveiligheidsplan

Oktober 2023

Stap 1: bekijk het plan

Bekijk het plan

Stap 2: geef jouw suggestie(s)

Geef jouw suggestie(s)

Er zijn al 37 suggesties

Bekijk alle suggesties

Deze suggesties werden reeds ingediend

Slimme groene fietsverbindingen

De Panne - Sint Idesbald fietsen
Op het kaartje staat een naast de verbinding, marktlaan (ollevierlaan eigenlijk) - kerkepannebosje ook een verbinding iets noordelijker: marktlaan - Willem Elsschotlaan (baaldje). Deze verbinding wordt niet besproken in de tekst maar is volgens mij een heel belangrijke verbinding voor fietsverkeer tussen De Panne en Koksijde. In Koksijde sluit deze verbinding aan op de talrijke fietsstraten daar naar overal in Koksijde. Dit wordt volgens mij echt een publiekstrekker mocht dit er komen, zowel schoolgaande jeugd, toeristisch fietsen, woon werk. Bij de verbinding die aansluit op het kerkepannebosje moet je uiteindelijk toch weer even op de drukkere Kokijdeweg rijden om dan ergens in te slaan in de kleinere straatjes naar Sint Idesbald toe. Indien er een verbinding is van de marktlaan en Willem Elsschotlaan kun je echt van Centrum DP naar Centrum Baaldje en verder zonder ook maar 1 drukke baan te moeten gebruiken. Mocht dit er komen ware dit fantastisch en geloof me: een druk gebruikte fietsverbinding genre de hoge blekker - ivwa in Koksijde
Pieter H.
0 0
Log in om te stemmen

Reglementering

Fietsstraat
Stationstraat + Heldenwijk fietsstraat maken
Sylvie B.
0 0
Log in om te stemmen

Kleine infrastructurele ingrepen

Blokken Tegethofflaan weg
De betonnen blokken in de bocht van de Tegethofflaan zorgen enkel voor een belemmering van het verkeer. Als een voetganger en 2 auto's er tegelijk passeren is er nog voldoende plaats om dit veilig en hoffelijk op te lossen.
Tyas D.
0 0
Log in om te stemmen

Inrichtingsplannen op gewestwegen

Meer zone 70 op invalswegen
Dit klinkt misschien paradoxaal, maar meer zone 70 op invalswegen zorgt voor meer veiligheid voor fietsers in de kerngebieden. Het nieuwe plan wil terecht frustraties bij automobilisten wegnemen door bv fietsstraten kort te houden. Door ook de invalswegen zone 70 te houden creëer je goodwill bij automobilisten. De frustratie komt namelijk voort uit het feit dat het steeds langer duurt om van thuis naar bv Veurne, Koksijde of autosnelweg te komen. Door zone 70 te behouden of zelfs uit te breiden op de invalswegen, maakt het niet uit als je de auto het stuk dicht bij huis ondergeschikt maakt aan fietsers. En op de meeste invalswegen is zone 70 perfect veilig. Enkele voorbeelden. - trambaan naar Sint-Idesbald wordt 50 ipv 70 in nieuwe plan. WAAROM? Fietspad en parkeerplaatsen zijn ver genoeg - weg door het Calmeyn bos wordt 50 ipv 70 op het nieuwe plan. WAAROM? Opnieuw zijn fietspaden gescheiden van de baan. - weg tussen Adinkerke en Oosthoek wordt zone 30 na de splitsing. ABSURD. Zeker als het groene fietspad Artiestenpad wordt gerealiseerd. Dan zou deze straat zelfs verboden voor fietsers moeten worden om het verkeer te scheiden - Aan de Oosthoek is de zone 50 nu al te lang. Beter is opnieuw 70 vanaf het voetbalplein richting Veurne en op de Koksijdeweg (de kampioen van de mobiele flitser omdat 50 hier onnatuurlijk voelt) Hoe meer groene fietsverbindingen er komen, hoe sterker het argument om zone 70 op invalswegen in te stellen.
Tyas D.
0 0
Log in om te stemmen

Leesbaarheid in het straatbeeld

beperkt parkeerregime in de woonwijken langs Plopsaland.
Er voor zorgen dat de wijken en dan vooral de Heldenwijk geen gratis parking meer zijn voor Plopsagangers. Het seizoen begint weer, en het aantal auto's van niet bezoekers of bewoners neemt weer toe.
Marc D.
1 1
Log in om te stemmen

Parkeren van fietsen

Keuze tss een 2de bewonerskaart of een afgesloten fietsbox
Ter hoogte van Plopsaland krijgen bewoners een bewonerskaart om kosteloos te kunnen parkeren tnv pretparkbezoekers. Kan men evt ook kiezen voor een fietsbox ipv een 2de bewonerskaart? Lijkt me interessant voor gezinnen die niet (bewust) over een 2de wagen beschikken, maar wel zeer frequent de fiets gebruiken als alternatief verplaatsingsmiddel?
Angélique B.
0 0
Log in om te stemmen
Ontdek ze allemaal