Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
Bestaande inrichtingsplannen voor een veiliger fietsverkeer worden blijvend nauw opgevolgd. Waar mogelijk worden nieuwe initiatieven genomen.
12
9
4
0
Deze suggesties werden reeds ingediend
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
Heldenwijk bord uitgezonderd plaatselijk verkeer. En duidelijker bord dar deze wijk doodlopend is.
bord voor uitgezonderd plaatselijk verkeer. Aan de heldenwijk.
Log in om te stemmen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
gemeentekern autoluw
Plan verdient 9 op 10. Echter zoveel mogelijk het autorijden in de gemeentekern ontmoedigen. De eenrichtingsstraten aanpassen zodat er voor de auto geen directe verbinding meer is van de Zeelaan naar de andere wegen. Eenrichting steeds van richting doen veranderen (Nieuwpoort is hier een schoolvoorbeeld van, bij gebruik van sluipwegen wordt je steeds naar de hoofdwegen teruggestuurd - geen mogelijkheid om rechtstreeks door te rijden) Hopelijk komen er overal snelheidscontroles anders is dit een goed plan enkel op papier.
Log in om te stemmen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
Kruispunt dorpstraat-stationsstraat ( rondpunt-lichten?)
Als inwoners van de adk raken wij het kruispunt vanuit dorpstraat richting stationstraat of zwienewegel niet over bij druk verkeer.
Log in om te stemmen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
Parkeergelegenheid
Zoals overal en altijd zullen er eerst maatregelen in voege treden voor de fietsers en zijdelings voor voetgangers. Mijn suggestie is te zorgen voor meer parkeermogelijkheden ondergronds, bovengronds, torengebouw, betalend geen probleem want anders openbaar vervoer indien mogelijk. Ik herinner mij de tijd dat de Fransen links op het voetpad aan het Vuurtorenplein parkeerden en indien mogelijk nog dichter. Dat moet er echt uit maar eerst straten vrijmaken voor fietsers en dan pas parkeren mogelijk maken is geen probleem in de wintermaanden maar kan wel ambetant worden tijdens de vakanties en het hoogseizoen.
Log in om te stemmen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
Trajectcontrole snelheid Noordhoekstraat
Van de Noordhoekstraat een fietsstraat maken, is belachelijk. Blijkbaar is de term fietsstraat niet meer correct maar moet nu omschreven worden als fietszone.
Die weg is ook belangrijk voor de automobilisten inwoners van Adinkerke. Is de enige ontsluitingsweg voor Adinkerke naar de Oosthoek en naar Sint-Idesbald en Koksijde.
Niet iedereen kan zich verplaatsen met de fiets. Ik zelf reken me tot de mindermobiele mensen. Sinds jaren kan ik geen lange afstanden stappen en niet door los zand wandelen. Daarom tien jaar geleden het voorstel gedaan om met schepenklei het pad aan de watertoren te verharden.
Nu kost het me ook meer moeite om te fietsen. Een beetje respect voor de lokale automobilisten is toch ook nodig.
Die verkeersdrempels in open veld in de Noordhoekstraat zijn onwettig. Die moeten verdwijnen.
Trajectcontrole is daar aangewezen. Eens de installatie daarvoor geplaatst, kan men de snelheid daar aanpassen tot 50 km/uur of 40 km/uur of 30 km/uur.
Een filmpje van 10 jaar geleden maakt dit duidelijk.
Log in om te stemmen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
éénrichtingsverkeer stuk Zeelaan tussen Markt en Nieuwpoortlaan/Duinkerkelaan
Net als in tijden van Covid, stukje Zeelaan opnieuw omvormen tot éénrichtingsstraat en het jaar rond zo behouden. Zo is er meer plaats voor voetgangers EN fietsers.
Al dezelfde en grotere terrassen omringd met de mooie bloembakken blijven een prachtig geheel als je de straat in komt! TOP!!
Log in om te stemmen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
Autovrij verkeer rond Cabourduinen.
Voorstel om geen doorgaand verkeer ( auto,vrachtwagen) meer toe te laten in de Veldstraat ( Adinkerke) en dit over het traject vanaf Bosheide/Woestijnstraat tot aan de Maerestraat. Dit kan verwezenlijkt worden met beperkte middelen en beperkte ingrepen aan de infrastructuur. Bijvoorbeeld door het plaatsen van ( een minimum aantal) verkeerspaaltjes ( kunststof) overlangs het wegdek en dit op een strategische plaats over het traject. ( Bijvoorbeeld halverwege ) Zodoende kunnen de enkele woningen en boerderijen alsnog bereikt worden, zij het nu enkel vanuit één enkele aanrij-route ( In dit geval: ofwel kant Maerestraat, ofwel kant Woestijnstraat/Bosheide.) De verkeerspaaltjes zijn bij voorkeur makkelijk wegneembaar. Dit is bijvoorbeeld wenselijk nav. mogelijke wielerwedstrijden en dergelijke.
Het doorgaand verkeer heeft in dit scenario een alternatief langs de Duinkerkekeiweg.
Ik denk dat dit voorstel volledig past in de visie om de gemeente fietsvriendelijker te maken.
Dit voorstel zou ook goed aansluiten bij de bestaande autoluwe Cabourweg .Het maakt misschien ook ruimte om dit idee nog uit te breiden naar een volledig autovrije rondgang rond het Cabourdomein .( Idealiter in samenspraak met gemeente Ghyvelde.)
Mvg, S.
Log in om te stemmen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
Dynastielaan 30 km/u
Dynastielaan in de vakantieperiodes 30 km/u, kinderen stappen daar met vol enthousiasme uit de auto. Heb daar al dikwijls op de rem moeten staan.
Log in om te stemmen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
aanduiding zone 30 Oostduinenstraat en zijstraten
Oostduinenstraat en zijstraten zijn al een hele tijd zone 30. Op de korte stukken respecteert men die snelheid, maar op de lange stukken is dit minder het geval. Dit is een zone met heel wat kinderen die in deze zone op straat zouden moetenkunnen spelen als dit voldoende veilig is (zoals onze kinderen dit 20 jaar terug deden). Als voorbeeld kan ik Driedistelweg aanhalen in het gedeelte vanaf aansluiting met Oostduinenstraat tot einde aan oostkant. Op dit lange stuk met 4 zijstraten vormt respecteren van die snelheid een probleem. Eventuele aanduiding van die zone 30 met thermoplasten op wegdek? Ook begin van die zone aan kruising Veurnestraat met Oostduinenstraat duidelijk zone 30 aangeven met thermoplasten. Niemand ziet de verkeersborden bij het binnenrijden vanaf de Veurnestraat.
Log in om te stemmen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
Voetpaden!
Overal wordt de nadruk gelegd op fietspaden! Voetgangers worden stiefmoederlijk behandeld. Waarom buiten de bebouwde kom geen voetgangers officieel toelaten op de fietspaden. Bovendien zou het ook aangenaam zijn moesten de fietsers stapvoets rijden op plaatsen waar ook veel gewandeld wordt ( vb zeedijk)
Log in om te stemmen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
Woonerf einde Dynastielaan
Dynastielaan met zijstraten vanaf klein rondpunt thv Emile Verhaerenlaan tot vissersdorp Woonerf.
Alleen thv "Lange Lis" hebt ge enkele tientallen meters voetpad verder niets meer, voetganger moeten daar overal op straat lopen.
Log in om te stemmen