Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Denk mee voor een veilig verkeer

Grijp je kans om mee te praten over de verkeersveiligheid in De Panne!

Beleidsdoelstelling meerjarenplan

2019

Voorstel plan gemeenteraad

September 2023

In voege treden verkeersveiligheidsplan

Oktober 2023

Stap 1: bekijk het plan

Bekijk het plan

Stap 2: geef jouw suggestie(s)

Geef jouw suggestie(s)

Er zijn al 37 suggesties

Bekijk alle suggesties

Deze suggesties werden reeds ingediend

Kleine infrastructurele ingrepen

Blokken Tegethofflaan weg
De betonnen blokken in de bocht van de Tegethofflaan zorgen enkel voor een belemmering van het verkeer. Als een voetganger en 2 auto's er tegelijk passeren is er nog voldoende plaats om dit veilig en hoffelijk op te lossen.
Tyas D.
0 0
Log in om te stemmen

Kleine infrastructurele ingrepen

Verkeerslichten
Verkeerslichten ter hoogte van het kruispunt Dorpsstraat-Noordhoekstraat-Stationsstraat.
W. Z.
0 0
Log in om te stemmen

Kleine infrastructurele ingrepen

Hoffelijkheid ten allen tijden
- Het verruimen van fietstrajecten in groene zones mag niet ten nadele zijn van wandelaars (al dan niet met hond)! De combinatie van fietsers en wandelen met een hond op smalle gedeelde stroken is nl geen evidentie, cfr Artiestenpad. - beperk de toegelaten snelheid op gedeelde trajecten (geen fietsautostrades) - voorzie de nodige infoborden dat het gedeelde trajecten fietsers - wandelaars betreft - toegankelijkheid voor tandems, bakfietsen en/of fietskarren faciliteren - is verlichting dmv zonne-energie een optie?
Angélique B.
0 0
Log in om te stemmen

Reglementering

Eenrichtingsverkeer veldstraat
Eenrichtingsverkeer veldstraat tussen moeresteenweg en tuinwijkstraat. Veldstraat is te smal en als er activiteiten zijn op het voetbalplein of kinderboerderij is het heel gevaarlijk voor kinderen die plotseling van tussen de auto's opduiken...plus auto's zouden mooier kunnen parkeren
Henk R.
0 0
Log in om te stemmen

Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen

Woonerf einde Dynastielaan
Dynastielaan met zijstraten vanaf klein rondpunt thv Emile Verhaerenlaan tot vissersdorp Woonerf. Alleen thv "Lange Lis" hebt ge enkele tientallen meters voetpad verder niets meer, voetganger moeten daar overal op straat lopen.
Bertrand H.
0 0
Log in om te stemmen

Inrichtingsplannen op gewestwegen

Meer zone 70 op invalswegen
Dit klinkt misschien paradoxaal, maar meer zone 70 op invalswegen zorgt voor meer veiligheid voor fietsers in de kerngebieden. Het nieuwe plan wil terecht frustraties bij automobilisten wegnemen door bv fietsstraten kort te houden. Door ook de invalswegen zone 70 te houden creëer je goodwill bij automobilisten. De frustratie komt namelijk voort uit het feit dat het steeds langer duurt om van thuis naar bv Veurne, Koksijde of autosnelweg te komen. Door zone 70 te behouden of zelfs uit te breiden op de invalswegen, maakt het niet uit als je de auto het stuk dicht bij huis ondergeschikt maakt aan fietsers. En op de meeste invalswegen is zone 70 perfect veilig. Enkele voorbeelden. - trambaan naar Sint-Idesbald wordt 50 ipv 70 in nieuwe plan. WAAROM? Fietspad en parkeerplaatsen zijn ver genoeg - weg door het Calmeyn bos wordt 50 ipv 70 op het nieuwe plan. WAAROM? Opnieuw zijn fietspaden gescheiden van de baan. - weg tussen Adinkerke en Oosthoek wordt zone 30 na de splitsing. ABSURD. Zeker als het groene fietspad Artiestenpad wordt gerealiseerd. Dan zou deze straat zelfs verboden voor fietsers moeten worden om het verkeer te scheiden - Aan de Oosthoek is de zone 50 nu al te lang. Beter is opnieuw 70 vanaf het voetbalplein richting Veurne en op de Koksijdeweg (de kampioen van de mobiele flitser omdat 50 hier onnatuurlijk voelt) Hoe meer groene fietsverbindingen er komen, hoe sterker het argument om zone 70 op invalswegen in te stellen.
Tyas D.
0 0
Log in om te stemmen
Ontdek ze allemaal