Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Denk mee voor een veilig verkeer

Grijp je kans om mee te praten over de verkeersveiligheid in De Panne!

Beleidsdoelstelling meerjarenplan

2019

Voorstel plan gemeenteraad

September 2023

In voege treden verkeersveiligheidsplan

Oktober 2023

Stap 1: bekijk het plan

Bekijk het plan

Stap 2: geef jouw suggestie(s)

Geef jouw suggestie(s)

Er zijn al 37 suggesties

Bekijk alle suggesties

Deze suggesties werden reeds ingediend

Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen

gemeentekern autoluw
Plan verdient 9 op 10. Echter zoveel mogelijk het autorijden in de gemeentekern ontmoedigen. De eenrichtingsstraten aanpassen zodat er voor de auto geen directe verbinding meer is van de Zeelaan naar de andere wegen. Eenrichting steeds van richting doen veranderen (Nieuwpoort is hier een schoolvoorbeeld van, bij gebruik van sluipwegen wordt je steeds naar de hoofdwegen teruggestuurd - geen mogelijkheid om rechtstreeks door te rijden) Hopelijk komen er overal snelheidscontroles anders is dit een goed plan enkel op papier.
Rita T.
0 0
Log in om te stemmen

Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen

Trajectcontrole snelheid Noordhoekstraat
Van de Noordhoekstraat een fietsstraat maken, is belachelijk. Blijkbaar is de term fietsstraat niet meer correct maar moet nu omschreven worden als fietszone. Die weg is ook belangrijk voor de automobilisten inwoners van Adinkerke. Is de enige ontsluitingsweg voor Adinkerke naar de Oosthoek en naar Sint-Idesbald en Koksijde. Niet iedereen kan zich verplaatsen met de fiets. Ik zelf reken me tot de mindermobiele mensen. Sinds jaren kan ik geen lange afstanden stappen en niet door los zand wandelen. Daarom tien jaar geleden het voorstel gedaan om met schepenklei het pad aan de watertoren te verharden. Nu kost het me ook meer moeite om te fietsen. Een beetje respect voor de lokale automobilisten is toch ook nodig. Die verkeersdrempels in open veld in de Noordhoekstraat zijn onwettig. Die moeten verdwijnen. Trajectcontrole is daar aangewezen. Eens de installatie daarvoor geplaatst, kan men de snelheid daar aanpassen tot 50 km/uur of 40 km/uur of 30 km/uur. Een filmpje van 10 jaar geleden maakt dit duidelijk.
W. Z.
0 0
Log in om te stemmen

Reglementering

Eenrichtingsverkeer veldstraat
Eenrichtingsverkeer veldstraat tussen moeresteenweg en tuinwijkstraat. Veldstraat is te smal en als er activiteiten zijn op het voetbalplein of kinderboerderij is het heel gevaarlijk voor kinderen die plotseling van tussen de auto's opduiken...plus auto's zouden mooier kunnen parkeren
Henk R.
0 0
Log in om te stemmen

Kleine infrastructurele ingrepen

Zebrapaden!
Indien mogelijk, de zebrapaden ter hoogte van kruispunt Kasteelstraat - Veurnestraat verlichten! Extra zebrapad in de Kerkstraat ter hoogte van de Okay (zebrapad van de winkel doortrekken)
Carine P.
0 0
Log in om te stemmen

Reglementering

Alternatief traject fietsstraat Markt - Cura
Markt - Ollevierlaan tot einde - via kleine opening op parking Keesjesdreef - stukje Brouwersstraat, meedraaien in Vanelverdinghestraat - rond punt - Decoussemaekerstraat. Ollevierlaan voorrangsweg maken op kruispunt met Prins Albertlaan - Tegethofflaan. Voordeel ten opzichte van voorstel in het plan: Geen fietsstraat in Tegethofflaan: minder lang overlap tussen auto en fiets.
Tyas D.
0 0
Log in om te stemmen

Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen

éénrichtingsverkeer stuk Zeelaan tussen Markt en Nieuwpoortlaan/Duinkerkelaan
Net als in tijden van Covid, stukje Zeelaan opnieuw omvormen tot éénrichtingsstraat en het jaar rond zo behouden. Zo is er meer plaats voor voetgangers EN fietsers. Al dezelfde en grotere terrassen omringd met de mooie bloembakken blijven een prachtig geheel als je de straat in komt! TOP!!
Carine P.
0 0
Log in om te stemmen
Ontdek ze allemaal