Denk mee voor een veilig verkeer
Grijp je kans om mee te praten over de verkeersveiligheid in De Panne!
Beleidsdoelstelling meerjarenplan
2019
Onderzoek en uitwerking verkeersveiligheidsplan
2020 - 2022
Participatie verkeersveiligheidsplan
April 2023
Voorstel plan gemeenteraad
September 2023
In voege treden verkeersveiligheidsplan
Oktober 2023
Stap 1: bekijk het plan
Bekijk het planStap 2: geef jouw suggestie(s)
Geef jouw suggestie(s)Er zijn al 37 suggesties
Bekijk alle suggestiesDeze suggesties werden reeds ingediend
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
30 km/u thv Plopsa
Aan scholen is het overal 30km/u.
Naar mijn mening zou thv de ingangen en parkings van Plopsa ook 30km/u mogen zijn.
Er komen gans het jaar door veel kinderen.
Log in om te stemmen
Kleine infrastructurele ingrepen
Doodlopende straat
Duidelijk bord aan Heldenwijk voor doodlopende straat en uitzonderlijk plaatselijk verkeer
Log in om te stemmen
Slimme groene fietsverbindingen
Bevolking up-to-date houden over standpunten ANB
Ik ben grote voorstander van de voorgestelde slimme groene fietsverbinding. Dit is een grote toeristische meerwaarde en een enorme troef voor zowel verkeersveiligheid als leefomgeving. Ik ben echter realistisch genoeg om te beseffen dat de tegenpartij niet gemakkelijk te overtuigen zal zijn.
Volgens mij is het overgrote deel van de inwoners van De Panne en Adinkerke voorstander hiervan.
Graag in de loop van de onderhandelingen ons vanuit het gemeentebestuur nauwgezet op de hoogte te houden, zodat ook de inwoners zelf hun ongenoegen kunnen uiten naar ANB mocht dat nodig blijken te zijn. Hoe meer dit in de picture staat, hoe groter de kans dat het er effectief komt.
Log in om te stemmen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
Heldenwijk bord uitgezonderd plaatselijk verkeer. En duidelijker bord dar deze wijk doodlopend is.
bord voor uitgezonderd plaatselijk verkeer. Aan de heldenwijk.
Log in om te stemmen
Reglementering
MTB bij slimme groene fietsverbindingen
Het ware fantastisch mochten de slimme groene fietsverbindingen er komen. Dit zal sowieso druk gebruikt worden. Ik denk in gelijkaardig voorbeeld aan de verbinding Hoge Blekker - IWVA in Koksijde. In De Panne zijn dit op sommige plaatsen de huidige 'mountainbikeweggetjes'. Het zou jammer zijn mocht dit dan plots volledig vervangen worden door een vlak fietspad. Het eerder aangehaalde voorbeeld in Koksijde is dan wel opnieuw een perfect voorbeeld van hoe het wel zou moeten: net naast het fietspad ligt het mountainbikepad volledig parallel en dus win win.
Slecht voorbeeld op mountainbikevlak is de voie verte in Frankrijk. Fantastische fietsroute dat wel, maar het is in de plaats gekomen van het mountainbikepad dat net naast de spoorlijn lag. Hier is jammergenoeg nooit een parallel mtb padje aangelegd. Nochtans neemt dit niet veel ruimte in beslag. Hetzelfde zou kunnen gebeuren met de eventuele verbinding stationsbuurt - de mol. Hier ligt ook een mountainbikepadje naast de spoorlijn.
Als laatste mtb suggestie: op plaatsen waar er slimme groene fietsverbindingen zouden komen en waar er op heden geen mtb pad is, is dit de uitgelezen kans om dat wel aan te leggen parallel aan het fietspad in schelpenklei. Bvb ollivierlaan - kerkepannebos, kerkstraat - Maurice Calmeynlaan. Zo wordt ook het mtb terrein vergroot.
Log in om te stemmen