Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Denk mee voor een veilig verkeer

Grijp je kans om mee te praten over de verkeersveiligheid in De Panne!

Beleidsdoelstelling meerjarenplan

2019

Voorstel plan gemeenteraad

September 2023

In voege treden verkeersveiligheidsplan

Oktober 2023

Stap 1: bekijk het plan

Bekijk het plan

Stap 2: geef jouw suggestie(s)

Geef jouw suggestie(s)

Er zijn al 37 suggesties

Bekijk alle suggesties

Deze suggesties werden reeds ingediend

Leesbaarheid in het straatbeeld

beperkt parkeerregime in de woonwijken langs Plopsaland.
Er voor zorgen dat de wijken en dan vooral de Heldenwijk geen gratis parking meer zijn voor Plopsagangers. Het seizoen begint weer, en het aantal auto's van niet bezoekers of bewoners neemt weer toe.
Marc D.
1 1
Log in om te stemmen

Slimme groene fietsverbindingen

Afval en zwerfvuil horen niet thuis in de natuur
Hou ook rekening met meer afval en zwerfvuil als er intensiever gebruik zal gemaakt worden van groene fietsverbindingen. Voorzie de nodige afvalcontainers en sensibiliseer de fietser!
Angélique B.
0 0
Log in om te stemmen

Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen

30 km/u thv Plopsa
Aan scholen is het overal 30km/u. Naar mijn mening zou thv de ingangen en parkings van Plopsa ook 30km/u mogen zijn. Er komen gans het jaar door veel kinderen.
Bertrand H.
0 0
Log in om te stemmen

Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen

Heldenwijk bord uitgezonderd plaatselijk verkeer. En duidelijker bord dar deze wijk doodlopend is.
bord voor uitgezonderd plaatselijk verkeer. Aan de heldenwijk.
Isabelle P.
0 0
Log in om te stemmen

Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen

Voetpaden!
Overal wordt de nadruk gelegd op fietspaden! Voetgangers worden stiefmoederlijk behandeld. Waarom buiten de bebouwde kom geen voetgangers officieel toelaten op de fietspaden. Bovendien zou het ook aangenaam zijn moesten de fietsers stapvoets rijden op plaatsen waar ook veel gewandeld wordt ( vb zeedijk)
Ike K.
0 2
Log in om te stemmen

Inrichtingsplannen op gewestwegen

Meer zone 70 op invalswegen
Dit klinkt misschien paradoxaal, maar meer zone 70 op invalswegen zorgt voor meer veiligheid voor fietsers in de kerngebieden. Het nieuwe plan wil terecht frustraties bij automobilisten wegnemen door bv fietsstraten kort te houden. Door ook de invalswegen zone 70 te houden creëer je goodwill bij automobilisten. De frustratie komt namelijk voort uit het feit dat het steeds langer duurt om van thuis naar bv Veurne, Koksijde of autosnelweg te komen. Door zone 70 te behouden of zelfs uit te breiden op de invalswegen, maakt het niet uit als je de auto het stuk dicht bij huis ondergeschikt maakt aan fietsers. En op de meeste invalswegen is zone 70 perfect veilig. Enkele voorbeelden. - trambaan naar Sint-Idesbald wordt 50 ipv 70 in nieuwe plan. WAAROM? Fietspad en parkeerplaatsen zijn ver genoeg - weg door het Calmeyn bos wordt 50 ipv 70 op het nieuwe plan. WAAROM? Opnieuw zijn fietspaden gescheiden van de baan. - weg tussen Adinkerke en Oosthoek wordt zone 30 na de splitsing. ABSURD. Zeker als het groene fietspad Artiestenpad wordt gerealiseerd. Dan zou deze straat zelfs verboden voor fietsers moeten worden om het verkeer te scheiden - Aan de Oosthoek is de zone 50 nu al te lang. Beter is opnieuw 70 vanaf het voetbalplein richting Veurne en op de Koksijdeweg (de kampioen van de mobiele flitser omdat 50 hier onnatuurlijk voelt) Hoe meer groene fietsverbindingen er komen, hoe sterker het argument om zone 70 op invalswegen in te stellen.
Tyas D.
0 0
Log in om te stemmen
Ontdek ze allemaal