Denk mee voor een veilig verkeer
Grijp je kans om mee te praten over de verkeersveiligheid in De Panne!
Beleidsdoelstelling meerjarenplan
2019
Onderzoek en uitwerking verkeersveiligheidsplan
2020 - 2022
Participatie verkeersveiligheidsplan
April 2023
Voorstel plan gemeenteraad
September 2023
In voege treden verkeersveiligheidsplan
Oktober 2023
Stap 1: bekijk het plan
Stap 2: geef jouw suggestie(s)
Er zijn al 37 suggesties
Deze suggesties werden reeds ingediend
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
Trajectcontrole snelheid Noordhoekstraat
Leesbaarheid in het straatbeeld
beperkt parkeerregime in de woonwijken langs Plopsaland.
Inrichtingsplannen op gewestwegen
Meer zone 70 op invalswegen
Parkeren van fietsen
Keuze tss een 2de bewonerskaart of een afgesloten fietsbox
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
30 km/u thv Plopsa
Reglementering
Alternatief voor 30 km/u + extra verkeerslicht
De veiligheid van de voetgangers en fietsers mag in de kijker gezet worden. Naar mijn mening vormen de maatregel 30km/uur en fietsstraten op doorgangswegen zoals vb Veurnestraat, eerder een blokkade vh verkeer. Als alternatief denk ik aan meer verkeersdrempels en verlichting (veurnestraat), dat is goed voor zowel auto- en fietsverkeer, evenals vb 40km/uur.
Een verkeerslicht op het kruispunt Noordhoekstraat/Dorpsstraat, lijkt me ook goed. Zo kan je als bewoner vlot uit de wijk geraken in de zomermaanden.