Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Denk mee voor een veilig verkeer

Grijp je kans om mee te praten over de verkeersveiligheid in De Panne!

Beleidsdoelstelling meerjarenplan

2019

Voorstel plan gemeenteraad

September 2023

In voege treden verkeersveiligheidsplan

Oktober 2023

Stap 1: bekijk het plan

Bekijk het plan

Stap 2: geef jouw suggestie(s)

Geef jouw suggestie(s)

Er zijn al 37 suggesties

Bekijk alle suggesties

Deze suggesties werden reeds ingediend

Inrichtingsplannen op gewestwegen

Meer zone 70 op invalswegen
Dit klinkt misschien paradoxaal, maar meer zone 70 op invalswegen zorgt voor meer veiligheid voor fietsers in de kerngebieden. Het nieuwe plan wil terecht frustraties bij automobilisten wegnemen door bv fietsstraten kort te houden. Door ook de invalswegen zone 70 te houden creëer je goodwill bij automobilisten. De frustratie komt namelijk voort uit het feit dat het steeds langer duurt om van thuis naar bv Veurne, Koksijde of autosnelweg te komen. Door zone 70 te behouden of zelfs uit te breiden op de invalswegen, maakt het niet uit als je de auto het stuk dicht bij huis ondergeschikt maakt aan fietsers. En op de meeste invalswegen is zone 70 perfect veilig. Enkele voorbeelden. - trambaan naar Sint-Idesbald wordt 50 ipv 70 in nieuwe plan. WAAROM? Fietspad en parkeerplaatsen zijn ver genoeg - weg door het Calmeyn bos wordt 50 ipv 70 op het nieuwe plan. WAAROM? Opnieuw zijn fietspaden gescheiden van de baan. - weg tussen Adinkerke en Oosthoek wordt zone 30 na de splitsing. ABSURD. Zeker als het groene fietspad Artiestenpad wordt gerealiseerd. Dan zou deze straat zelfs verboden voor fietsers moeten worden om het verkeer te scheiden - Aan de Oosthoek is de zone 50 nu al te lang. Beter is opnieuw 70 vanaf het voetbalplein richting Veurne en op de Koksijdeweg (de kampioen van de mobiele flitser omdat 50 hier onnatuurlijk voelt) Hoe meer groene fietsverbindingen er komen, hoe sterker het argument om zone 70 op invalswegen in te stellen.
Tyas D.
0 0
Log in om te stemmen

Kleine infrastructurele ingrepen

Verkeerslichten
Verkeerslichten ter hoogte van het kruispunt Dorpsstraat-Noordhoekstraat-Stationsstraat.
W. Z.
0 0
Log in om te stemmen

Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen

Woonerf einde Dynastielaan
Dynastielaan met zijstraten vanaf klein rondpunt thv Emile Verhaerenlaan tot vissersdorp Woonerf. Alleen thv "Lange Lis" hebt ge enkele tientallen meters voetpad verder niets meer, voetganger moeten daar overal op straat lopen.
Bertrand H.
0 0
Log in om te stemmen

Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen

Autovrij verkeer rond Cabourduinen.
Voorstel om geen doorgaand verkeer ( auto,vrachtwagen) meer toe te laten in de Veldstraat ( Adinkerke) en dit over het traject vanaf Bosheide/Woestijnstraat tot aan de Maerestraat. Dit kan verwezenlijkt worden met beperkte middelen en beperkte ingrepen aan de infrastructuur. Bijvoorbeeld door het plaatsen van ( een minimum aantal) verkeerspaaltjes ( kunststof) overlangs het wegdek en dit op een strategische plaats over het traject. ( Bijvoorbeeld halverwege ) Zodoende kunnen de enkele woningen en boerderijen alsnog bereikt worden, zij het nu enkel vanuit één enkele aanrij-route ( In dit geval: ofwel kant Maerestraat, ofwel kant Woestijnstraat/Bosheide.) De verkeerspaaltjes zijn bij voorkeur makkelijk wegneembaar. Dit is bijvoorbeeld wenselijk nav. mogelijke wielerwedstrijden en dergelijke. Het doorgaand verkeer heeft in dit scenario een alternatief langs de Duinkerkekeiweg. Ik denk dat dit voorstel volledig past in de visie om de gemeente fietsvriendelijker te maken. Dit voorstel zou ook goed aansluiten bij de bestaande autoluwe Cabourweg .Het maakt misschien ook ruimte om dit idee nog uit te breiden naar een volledig autovrije rondgang rond het Cabourdomein .( Idealiter in samenspraak met gemeente Ghyvelde.) Mvg, S.
Stijn L.
0 0
Log in om te stemmen

Reglementering

Eenrichtingsverkeer veldstraat
Eenrichtingsverkeer veldstraat tussen moeresteenweg en tuinwijkstraat. Veldstraat is te smal en als er activiteiten zijn op het voetbalplein of kinderboerderij is het heel gevaarlijk voor kinderen die plotseling van tussen de auto's opduiken...plus auto's zouden mooier kunnen parkeren
Henk R.
0 0
Log in om te stemmen

Inrichtingsplannen op gewestwegen

Veilige fietsverbindingen van en naar andere gemeenten
Vergeet ook aub de toegangswegen naar De Panne niet, wie bijvoorbeeld van Sint-Idesbald komt, moet ofwel 2 keer oversteken naar de "dijk" waar het niet gemakkelijk fietsen is wegens wandelaars (die daar uiteraard thuishoren) en tegenliggers, ofwel langs een zielig en smal fietspad, dat in het seizoen geblokkeerd wordt door in- en uitladende toeristen (die je verwensen als je durft te bellen), de Panne binnenrijden. Het is inderdaad een gewestweg maar langs diezelfde wel ligt er een mooi fietspad tot in Nieuwpoort, waarom niet vanaf De Panne?
Dirk gerard B.
0 0
Log in om te stemmen
Ontdek ze allemaal