Denk mee voor een veilig verkeer
Grijp je kans om mee te praten over de verkeersveiligheid in De Panne!
Beleidsdoelstelling meerjarenplan
2019
Onderzoek en uitwerking verkeersveiligheidsplan
2020 - 2022
Participatie verkeersveiligheidsplan
April 2023
Voorstel plan gemeenteraad
September 2023
In voege treden verkeersveiligheidsplan
Oktober 2023
Stap 1: bekijk het plan
Stap 2: geef jouw suggestie(s)
Er zijn al 37 suggesties
Deze suggesties werden reeds ingediend
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
aanduiding zone 30 Oostduinenstraat en zijstraten
Oostduinenstraat en zijstraten zijn al een hele tijd zone 30. Op de korte stukken respecteert men die snelheid, maar op de lange stukken is dit minder het geval. Dit is een zone met heel wat kinderen die in deze zone op straat zouden moetenkunnen spelen als dit voldoende veilig is (zoals onze kinderen dit 20 jaar terug deden). Als voorbeeld kan ik Driedistelweg aanhalen in het gedeelte vanaf aansluiting met Oostduinenstraat tot einde aan oostkant. Op dit lange stuk met 4 zijstraten vormt respecteren van die snelheid een probleem. Eventuele aanduiding van die zone 30 met thermoplasten op wegdek? Ook begin van die zone aan kruising Veurnestraat met Oostduinenstraat duidelijk zone 30 aangeven met thermoplasten. Niemand ziet de verkeersborden bij het binnenrijden vanaf de Veurnestraat.
Log in om te stemmen
Parkeerplaatsen
Fietsparkeerplaatsen
Het zou handig zijn als er in de winkelstraat meer plaatsen zouden zijn om de fiets te parkeren.
Log in om te stemmen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
30 km/u thv Plopsa
Aan scholen is het overal 30km/u.
Naar mijn mening zou thv de ingangen en parkings van Plopsa ook 30km/u mogen zijn.
Er komen gans het jaar door veel kinderen.
Log in om te stemmen
Reglementering
Alternatief traject fietsstraat Markt - Cura
Markt - Ollevierlaan tot einde - via kleine opening op parking Keesjesdreef - stukje Brouwersstraat, meedraaien in Vanelverdinghestraat - rond punt - Decoussemaekerstraat.
Ollevierlaan voorrangsweg maken op kruispunt met Prins Albertlaan - Tegethofflaan.
Voordeel ten opzichte van voorstel in het plan: Geen fietsstraat in Tegethofflaan: minder lang overlap tussen auto en fiets.
Log in om te stemmen
Kleine infrastructurele ingrepen
Blokken Tegethofflaan weg
De betonnen blokken in de bocht van de Tegethofflaan zorgen enkel voor een belemmering van het verkeer.
Als een voetganger en 2 auto's er tegelijk passeren is er nog voldoende plaats om dit veilig en hoffelijk op te lossen.
Log in om te stemmen
Slimme groene fietsverbindingen
Bevolking up-to-date houden over standpunten ANB
Ik ben grote voorstander van de voorgestelde slimme groene fietsverbinding. Dit is een grote toeristische meerwaarde en een enorme troef voor zowel verkeersveiligheid als leefomgeving. Ik ben echter realistisch genoeg om te beseffen dat de tegenpartij niet gemakkelijk te overtuigen zal zijn.
Volgens mij is het overgrote deel van de inwoners van De Panne en Adinkerke voorstander hiervan.
Graag in de loop van de onderhandelingen ons vanuit het gemeentebestuur nauwgezet op de hoogte te houden, zodat ook de inwoners zelf hun ongenoegen kunnen uiten naar ANB mocht dat nodig blijken te zijn. Hoe meer dit in de picture staat, hoe groter de kans dat het er effectief komt.
Log in om te stemmen