Denk mee voor een veilig verkeer
Grijp je kans om mee te praten over de verkeersveiligheid in De Panne!
Beleidsdoelstelling meerjarenplan
2019
Onderzoek en uitwerking verkeersveiligheidsplan
2020 - 2022
Participatie verkeersveiligheidsplan
April 2023
Voorstel plan gemeenteraad
September 2023
In voege treden verkeersveiligheidsplan
Oktober 2023
Stap 1: bekijk het plan
Bekijk het planStap 2: geef jouw suggestie(s)
Geef jouw suggestie(s)Er zijn al 37 suggesties
Bekijk alle suggestiesDeze suggesties werden reeds ingediend
Reglementering
Alternatief traject fietsstraat Markt - Cura
Markt - Ollevierlaan tot einde - via kleine opening op parking Keesjesdreef - stukje Brouwersstraat, meedraaien in Vanelverdinghestraat - rond punt - Decoussemaekerstraat.
Ollevierlaan voorrangsweg maken op kruispunt met Prins Albertlaan - Tegethofflaan.
Voordeel ten opzichte van voorstel in het plan: Geen fietsstraat in Tegethofflaan: minder lang overlap tussen auto en fiets.
Log in om te stemmen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
Trajectcontrole snelheid Noordhoekstraat
Van de Noordhoekstraat een fietsstraat maken, is belachelijk. Blijkbaar is de term fietsstraat niet meer correct maar moet nu omschreven worden als fietszone.
Die weg is ook belangrijk voor de automobilisten inwoners van Adinkerke. Is de enige ontsluitingsweg voor Adinkerke naar de Oosthoek en naar Sint-Idesbald en Koksijde.
Niet iedereen kan zich verplaatsen met de fiets. Ik zelf reken me tot de mindermobiele mensen. Sinds jaren kan ik geen lange afstanden stappen en niet door los zand wandelen. Daarom tien jaar geleden het voorstel gedaan om met schepenklei het pad aan de watertoren te verharden.
Nu kost het me ook meer moeite om te fietsen. Een beetje respect voor de lokale automobilisten is toch ook nodig.
Die verkeersdrempels in open veld in de Noordhoekstraat zijn onwettig. Die moeten verdwijnen.
Trajectcontrole is daar aangewezen. Eens de installatie daarvoor geplaatst, kan men de snelheid daar aanpassen tot 50 km/uur of 40 km/uur of 30 km/uur.
Een filmpje van 10 jaar geleden maakt dit duidelijk.
Log in om te stemmen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
30 km/u thv Plopsa
Aan scholen is het overal 30km/u.
Naar mijn mening zou thv de ingangen en parkings van Plopsa ook 30km/u mogen zijn.
Er komen gans het jaar door veel kinderen.
Log in om te stemmen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
Autovrij verkeer rond Cabourduinen.
Voorstel om geen doorgaand verkeer ( auto,vrachtwagen) meer toe te laten in de Veldstraat ( Adinkerke) en dit over het traject vanaf Bosheide/Woestijnstraat tot aan de Maerestraat. Dit kan verwezenlijkt worden met beperkte middelen en beperkte ingrepen aan de infrastructuur. Bijvoorbeeld door het plaatsen van ( een minimum aantal) verkeerspaaltjes ( kunststof) overlangs het wegdek en dit op een strategische plaats over het traject. ( Bijvoorbeeld halverwege ) Zodoende kunnen de enkele woningen en boerderijen alsnog bereikt worden, zij het nu enkel vanuit één enkele aanrij-route ( In dit geval: ofwel kant Maerestraat, ofwel kant Woestijnstraat/Bosheide.) De verkeerspaaltjes zijn bij voorkeur makkelijk wegneembaar. Dit is bijvoorbeeld wenselijk nav. mogelijke wielerwedstrijden en dergelijke.
Het doorgaand verkeer heeft in dit scenario een alternatief langs de Duinkerkekeiweg.
Ik denk dat dit voorstel volledig past in de visie om de gemeente fietsvriendelijker te maken.
Dit voorstel zou ook goed aansluiten bij de bestaande autoluwe Cabourweg .Het maakt misschien ook ruimte om dit idee nog uit te breiden naar een volledig autovrije rondgang rond het Cabourdomein .( Idealiter in samenspraak met gemeente Ghyvelde.)
Mvg, S.
Log in om te stemmen
Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen
Parkeergelegenheid
Zoals overal en altijd zullen er eerst maatregelen in voege treden voor de fietsers en zijdelings voor voetgangers. Mijn suggestie is te zorgen voor meer parkeermogelijkheden ondergronds, bovengronds, torengebouw, betalend geen probleem want anders openbaar vervoer indien mogelijk. Ik herinner mij de tijd dat de Fransen links op het voetpad aan het Vuurtorenplein parkeerden en indien mogelijk nog dichter. Dat moet er echt uit maar eerst straten vrijmaken voor fietsers en dan pas parkeren mogelijk maken is geen probleem in de wintermaanden maar kan wel ambetant worden tijdens de vakanties en het hoogseizoen.
Log in om te stemmen
Kleine infrastructurele ingrepen
Doodlopende straat
Duidelijk bord aan Heldenwijk voor doodlopende straat en uitzonderlijk plaatselijk verkeer
Log in om te stemmen